Stručný obsah
CM směřuje k zlepšení organizace služeb s ohledem na individuální potřeby klienta a jeho blízkých, přenáší vyšší díl zodpovědnosti na pracovníky přímo poskytující péči, zlevňuje a v zájmu klienta i organizace zefektivňuje služby atd. Pracuje se např. s těmito zásadami:
- Zaměření na zdravé stránky klienta
- Vztah klienta a case managera
- Volbou a přáními klienta
- Asertivitou intervencí
- Podporou pozitivní změny
- Využíváním možností podpory i mimo tradiční služby
Struktura semináře:
- Vymezení pojmů, stručná historie, důvody vzniku a způsoby použití
- Pravidla a pracovní postupy CM
- CM dlouhodobě duševně nemocných – práce s rehabilitačním plánem
- Modely CM ve světě a u nás
- CM a multidisciplinární tým, týmová komunikace
- Praktické zkušenosti, kasuistiky
Celý seminář je prakticky a interaktivně zaměřen, pracuje se s kasuistikami, k výuce se používá her, jsou nabízeny praktické zkušenosti s použitím CM v týmu, manuál používání CM atd.
Určení
Case management vznikl jako metoda či nástroj komplexní péče o duševně nemocné, seminář je tedy určen především pracovníkům v této oblasti v přímé práci s klienty popř. vedoucím týmů, které chtějí metodu zavádět. CM však obsahuje i principy využitelné v péči o jinak dlouhodobě nemocné či handicapované klienty a je tedy použitelný i pro tuto širší oblast.
Časový rozvrh
1. den ……..9:30 – 17:00; 2. den……..9:00 – 17:00; 3. den………9:00 – 14:00
Hodinový rozsah
Délka semináře 20 hodin.
Akreditace
MPSV – PC/SP/VP
Osvědčení
Pro získání certifikátu s akreditací MPSV je nutné splnit docházku ve výši 90 % a na závěr kurzu úspěšně vyplnit test, který vychází z probíraného učiva.
Místo
Fokus Praha, Dolákova 24, Praha 8