Stručný obsah
Tento zážitkový vzdělávací seminář si klade za cíl u pracovníků v pomáhajících profesích zvnitřňovat a začít si uvědomovat své emoce při komunikaci. Kurz se zaměřuje na získání praktických dovedností, jak zacházet s vlastními emocemi i s emocemi klientů, s kterými se pracovník při své práci často setkává. Seminář je veden interaktivní formou, která kombinuje teoretický výklad s modelovými situacemi a cvičením založeným na dramatických a improvizačních technikách. Účastníci si vyzkouší rozdílné komunikační pozice, práci s gestem, tělovým tonusem a mimikou. Součástí vzdělávání je získání instrumentáře podpůrných technik, které si účastník bude moci trénovat a zároveň je využije ve své každodenní praxi.
Cílové kompetence absolventa kurzu:
· Účastníci získají základní informace o problematice emocí a práce s nimi, vyzkouší si a osvojí některé techniky, díky kterým rozvinou lepší porozumění vlastním emocím a zároveň i porozumění emocím u druhých
· prohloubí své kompetence ke zmírnění nežádoucích emocí v komunikaci
· naučí se odhalovat chybné komunikační strategie a nahradit je těmi funkčními
· budou umět zaměřit svou pozornost na silné stránky klientů a dále je rozvíjet a podporovat
· zdokonalí se v naslouchání a empatickém porozumění druhým a naučí se, jak tohoto porozumění využívat k oboustrannému prospěchu v komunikaci a jednání.
Určení
Je určen především sociálním pracovníkům, pracovníkům v sociálních službách a dalším pracovníkům v oblasti pomáhajících profesí.
Časový rozvrh
Oba dva dny: 9:00 – 17:00
Hodinový rozsah
16 hodin
Akreditace
MPSV – SP/PC/PP
Osvědčení
Pro získání certifikátu s akreditací MPSV je nutné splnit docházku ve výši min. 90 % a na závěr kurzu úspěšně vyplnit test, který vychází z probíraného učiva.
Místo
Fokus Praha, Dolákova 24, Praha 8